5
(2)

Ah ta magia gwiazdek, symbol społecznej aprobaty! Dodanie gwiazdek do linków w Google nie tylko zwiększy widoczność naszej strony, ale również jest odwołaniem do ludzkiej psychologii. Ludzie, dokonując wyboru, często sugerują się opinią innych – szukają tzw. social proof – czyli społecznego dowodu słuszności

W tym Wyzwaniu SEO pokażę Ci, jak zawalczyć o dodanie do linków gwiazdek i tym samym zyskanie społecznego dowodu słuszności.

Film dla wolących oglądać (w przygotowaniu) 🙂

Odtwórz film na temat Jak-zdobyc-gwiazdki-w-google-wyzwanie-seo

Czy gwiazdki mają moc? Magia Opinii, czyli marketing Social Proof

Marketing Social Proof to strategia marketingowa polegająca na zwiększenia wiarygodności i zaufania wobec danego produktu, usługi lub marki poprzez dostarczenie społecznego dowodu słuszności. Ten rodzaj marketingu wykorzystuje efekt tzw. owczego spędu. Ludzie lubią podążać za sprawdzonymi rozwiązaniami.

Social Proof często jest w formie:

  • gwiazdek
  • opinii, recenzji
  • liczb i statystyk
  • studiów przypadków – historii sukcesu (case-studies)
  • certyfikatów, nagród, wystąpień na konferencjach

Główną ideą jest to, że ludzie często kierują się decyzjami innych, zwłaszcza jeśli te osoby występują w roli eksperta.

Jak zdobyć gwiazdki przy linku w Google?

Gwiazdki zdecydowanie warto zdobywać i dla produktów, i dla artykułów na blogu.

Zdobycie gwiazdek przy linku w wynikach wyszukiwania Google nie jest zazwyczaj trudną sztuką – większość modułów sklepowych posiada opcję dodania recenzji produktu (w tym zaznaczenia liczby gwiazdek).

Skonfiguruj swoją stronę internetową zgodnie z wytycznymi i standardami dla Google Rich Snippets (strukturalnych danych – schema.org). Co jednak warte podkreślenia, dodanie danych strukturalnych nie jest gwarancją dodania gwiazdek przy linku, o tym decyduje Google.

Pozytywne opinie o Twoich produktach są jednak niesamowicie wartościową i przekonywującą zachętą dla potencjalnych klientów.

Przy okazji, na grafice poniżej, możesz zobaczyć, jak wyświetlają się produkty z WordPress WooCoommerce [zobacz mój kurs]Karta produktu w WooCommerce, w zależności od szablonu, może mieć już od razu oznaczone dane strukturalne (znaczniki dla Google) ceny oraz dostępności produktu.

Chcesz zdobyć szczyt wyszukiwarki Google? Zobacz mój kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!

Strategie zachęcające do pisania recenzji

Ciekawym pomysłem na zachęcenie klientów do pisania recenzji jest loteria w której można wygrać produkt/y. Widziałam kiedyś, jak znany sklep kosmetyczny w ten sposób zdobył dziesiątki recenzji.

Osoby, które napisały recenzję zdobywały los na loterii, a sklep zyskiwał autentyczne opinie 🙂 

Kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!

Chcesz zdobyć szczyt wyszukiwarki Google? Zobacz mój kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!
Wyzwanie-SEO-Seria-Kurs-online

Jak zdobyć gwiazdki przy linkach do artykułów WordPress?

Możesz również łatwo zacząć zdobywanie ocen artykułów na blogu. Zainstaluj na WordPress wtyczkę o nazwie Rate My Post.

Po instalacji wtyczki, przejdź do zakładki Rate My Post -> Settings.

  • Zaznacz Add rating widget to all posts
  • zaznacz koniecznie Type of structured data for rich snippets -> w wielu przypadkach najlepszych wyborem (najbardziej uniwersalnym) będzie Products.

To dzięki zaznaczeniu tej ostatniej opcji gwiazdki będą mogły zacząć się wyświetlać w Google.

Po zaznaczeniu opcji i zapisaniu nowych ustawień pod Twoimi artykułami powinien pojawić się moduł zachęcający do oceny wpisu.

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o każdej pozostawionej opinii? Zaznacz:

  •  Send me email whenever post gets rated.

Co w przypadku niskiej oceny artykułu? Możesz poprosić użytkowników o dopisek, dlaczego wybrali jedną gwiazdkę – w tym przypadku zaznacz opcję:

  • Show feedback widget if rating is negative.

Opcja, która wyjątkowo przypadła mi do gustu to zachęcenie użytkowników do obserwacji mojego kanału Social Media w przypadku pozostawienia pozytywnej opinii. W tym przypadku zaznacz Social Widget Settings i wpisz link do swojego kanału/kanałów. Strona kanału otworzy się w nowej karcie.

Napisy możesz oczywiście przetłumaczyć – w tym celu przejdź do zakładki

  •  Customize.

Jak sprawdzić, czy Google widzi nasze gwiazdki?

Podobnie, jak w przypadku poprzedniego Wyzwania SEO: Jak się dostać do “Więcej Pytań” w Google, dodanie danych rozszerzonych możemy sprawdzić poprzez narzędzie Google:

https://search.google.com/test/rich-results

Tym razem naszą uwagę kierujemy oczywiście na gwiazdki, widoczne pod Fragmenty Opinii.

Jak sprawdzić, czy Google prawidłowo zaindeksował stronę z gwiazdkami?

Możesz łatwo zweryfikować, czy podczas indeksacji strony z gwiazdkami, Google nie natknął się na żadne błędy – poprzez Google Search Console:

  • Przegląd -> Ulepszenia -> Fragmenty opinii

W tym artykule opisałam krok po kroku, jak zdobyłam gwiazdki w Google – wszystko przebiegło pomyślnie.

Rezultat wyzwania SEO: jak zdobyć gwiazdki?

SUKCES! Google niemalże po kilku dniach dodał informację o zdobytych gwiazdkach do wyszukiwań Google – w zakresie wcześniej zaindeksowanych artykułów. O ile sam fakt dodania gwiazdek nie jest żadnym zaskoczeniem, to prędkość aktualizacji była dla mnie miłą niespodzianką.

Co tyczy się nowych artykułów, które zebrały już gwiazdki – tutaj czekam na ich standardową indeksację w Google.

Potrzebujesz mentora SEO? Napisz!

[wpforms id="8764" title="false"]

Podsumowanie

Zdobycie gwiazdek przy linku w wynikach wyszukiwania Google jest możliwe poprzez skonfigurowanie swojej strony internetowej zgodnie z wytycznymi i standardami dla Google Rich Snippetsdodanie danych strukturalnych schema.org.

Sprawdź, jak:

Pozytywne opinie o Twoich produktach są jednak niesamowicie wartościową i przekonywującą zachętą dla potencjalnych klientów.

Poprawność dodania danych strukturalnych o recenzjach produktów można sprawdzić na stronie:

https://search.google.com/test/rich-results

Dane strukturalne dotyczące opinii są widoczne pod nazwą Fragmenty Opinii.

Zobacz, jak dodać dane strukturalne schema.org na swoją stronę.

Darmowy Newsletter o budowaniu marki osobistej online

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
.

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, żeby pozostawić ocenę!

Średnia ocen: 5 / 5. Liczba ocen: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?