Wyzwanie SEO: Meta Title oraz Meta Description
Meta Title oraz Meta Description to niezwykle istotne elementy wpływające na widoczność i klikalność Twoich podstron w wynikach wyszukiwania. Wprowadzając Meta Title, warto przede wszystkim dbać o równowagę między atrakcyjnością dla użytkowników a uwzględnieniem odpowiednich słów kluczowych dla wyszukiwarek, aby zapewnić efektywne SEO.
Nieumiejętne stosowanie Meta Title oraz Meta Description może nawet doprowadzić do występowania zjawiska kanibalizacji słów kluczowych na Twojej stronie.
Czego się dowiesz czytając dalej?
-
Jak dodać Meta Title oraz Meta Description w WordPress?
-
Jak sprawdzić Meta Title oraz Meta Description na stronie?
Film dla wolących oglądać 🙂
Obserwuj mój kanał na YT, bądź na bieżąco z SEO
Co to Meta Title?
Meta title (inaczej Meta Tytuł) to element metadanych dodawany do kodu HTML – nagłówka (head) strony internetowej. Jest to element reprezentujący zawartość danej podstrony, jest niczym tytuł książki.
Meta Title jest również wyświetlany na pasku w przeglądarce, jako nazwa karty otwartej strony.
- Meta Title ma duże znaczenie w kontekście pozycjonowania podstrony w wyszukiwarce Google – jest brany pod uwagę w kontekście zrozumienia zawartości danej podstrony
- dodanie istotnych słów kluczowych w Meta Title może pomóc w lepszym pozycjonowaniu strony
- każda podstrona powinna mieć unikalny Meta Title – inaczej może dojść do zjawiska kanibalizacji słów kluczowych
Chcesz zdobyć szczyt wyszukiwarki Google? Zobacz mój kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!
Jak pisać Meta Title?
Meta Title powinien również przyciągać spojrzenia i zachęcać do kliknięcia w link do naszej strony.
Z moich osobistów testów wynika, że do Meta Title można, z umiarem, dodawać słowa pisane w formie majuskuła – dużymi LITERAMI oraz emoji.
Zadbaj, żeby na samym początku tytułu umieścić słowa kluczowe, nie rozdzielaj ich innymi słowami.
Sama lubię testować wpływ stosowania różnych strategii na klikalność elementów w wynikach wyszukiwania. Nie wszystkie jednak emoji będą prawidłowo się wyświetlały w Google – ja osobiście korzystam z emotikonek z tej strony.
Pisanie odpowiednich Meta Title to sztuka. Bardzo lubię również dodawać słowa-klucze do Meta Title, jak:
- reprezentujące Wezwanie do działania – CTA ▶️ „Odbierz xyz”
- często wyszukiwane przez osoby z intencją informacyjną ▶️ [PORADNIK], Przewodnik, Krok po kroku
- przemawiać językiem korzyści już w Meta Title ▶️ „Z tym linkiem niższe PROWIZJE”
Ile znaków powinien mieć Meta Title?
Długość Meta Title powinna mieścić się w przedziale 50-60 znaków ze spacjami.
Indeksowane są jednak dłuższe tytuły (nawet na ponad 300 znaków) – jednak Google nie wyświetla użytkownikom ich dalszych fragmentów.
Warto zadbać, żeby Meta Title nie został ucięty w niewłaściwym miejscu – optymalnie jest mieścić się w „widocznym” limicie.
Najtańsze domeny .pl [RANKING najtańszych domen 2023]
SEO YouTube: Jak znaleźć popularne tematy filmów na YouTube?
Co to jest link kanoniczny?
Wyzwanie SEO: Jak się dostać do “Więcej Pytań” w Google
Jak dodać przekierowanie 301
Kanibalizacja słów kluczowych
Co to Meta Description?
Meta Description (określany też słowami „Meta Opis”) jest opisem zawartości strony wyświetlanym w wyszukiwarce Google. Jest również elementem meta tagu HTML, który nie jest widoczny na samej stronie, ale wyświetla się w wynikach wyszukiwania wraz z tytułem strony.
Zawartość Meta Description nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak ja zawsze dodaje słowa kluczowe do opisu ze względu na ich pogrubienie. Pamiętaj, że każda podstrona powinna mieć unikalny Meta Description.
Opis meta ma wpływ na zachowanie użytkowników – powinien zachęcać do kliknięcia, a najlepiej stanowić obietnicę znalezienie poszukiwanych przez użytkowników treści. Dobrze napisany opis może zwiększyć współczynnik klikalności – CTR. Warto podkreślić również, że nie samym opisem możemy przyciągnąć spojrzenia użytkowników – warto również dodać grafikę, zoptymalizować podstronę tak, żeby ubogacić wizualnie link – np.: poprzez dodanie gwiazdek.
Jak sprawdzić ten wskaźnik. Najlepiej poprzez Google Search Console -> Skuteczność. W tym miejscu znajdziesz wiele interesujących danych, możesz zobaczyć ile razy została wyświetlona dana podstrona oraz ile razy kliknięto w link w Google.
Ile znaków powinien mieć Meta Description?
Meta Description powinien mieć maksymalną długość 150 znaków ze spacjami. Zazwyczaj zajmuje 2 linijki.
Kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!
Chcesz zdobyć szczyt wyszukiwarki Google? Zobacz mój kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!
Zobacz kurs
Jak dodać Meta Title oraz Meta Description w WordPress?
Meta Title oraz Meta Description możesz łatwo dodać w WordPress za pośrednictwem uznanej wtyczki Yoast SEO.
Szczególnie cenię podgląd widoczności tytułu i opisu – dzięki temu dokładnie wiem jak będzie wyświetlał się mój link w wynikach wyszukiwania.
Jak sprawdzić Meta Title oraz Meta Description na stronie?
Meta Title oraz Meta Description możesz sprawdzić w kodzie podstrony. W Chrome, mając otwartą podstronę, kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz z listy Wyświetl źródło strony. Kliknij CTRL+F, wyszukaj „title”:
Program do analizy SEO – Senuto – umożliwia również podejrzenie tytułów najwyżej wyświetlanych wpisów na daną frazę kluczową. Tytuły oraz strukturę wpisów możesz sprawdzić wchodząc do zakładki Analiza SERP.
Potrzebujesz wsparcia w skonfigurowaniu nazwa.pl? Śmiało pisz!
[wpforms id=”8764″ title=”false”]
Darmowy Newsletter o budowaniu marki osobistej online
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
- Co tydzień prasówka o nowinach prosto ze świata SEO & YouTube
- Sama WARTOŚĆ
- DARMOWY dostęp do kursu Jak zarabiać w Internecie (w trakcie przygotowania)
Dziękuję!
Na Twoją skrzynkę pocztową został wysłany email. Po potwierdzeniu zapisu do newslettera, otrzymasz niezwłocznie darmowego e-booka!
W przypadku braku wiadomości, sprawdź folder SPAM lub skontaktuj się ze mną!
Życzę Ci owocnej nauki oraz wielu sukcesów!
Podsumowanie
Co to Meta Title?
Meta title (inaczej Meta Tytuł) to element metadanych dodawany do kodu HTML – nagłówka (head) strony internetowej. Jest to element reprezentujący zawartość danej podstrony, jest niczym tytuł książki.
Meta Title jest również wyświetlany na pasku w przeglądarce, jako nazwa karty otwartej strony.
- Meta Title ma duże znaczenie w kontekście pozycjonowania podstrony w wyszukiwarce Google – jest brany pod uwagę w kontekście zrozumienia zawartości danej podstrony
- dodanie istotnych słów kluczowych w Meta Title może pomóc w lepszym pozycjonowaniu strony
- każda podstrona powinna mieć unikalny Meta Title – inaczej może dojść do zjawiska kanibalizacji słów kluczowych
Ile znaków powinien mieć Meta Title?
Długość Meta Title powinna mieścić się w przedziale 50-60 znaków ze spacjami.
Indeksowane są jednak dłuższe tytuły (nawet na ponad 300 znaków) – jednak Google nie wyświetla użytkownikom ich dalszych fragmentów.
Warto zadbać, żeby Meta Title nie został ucięty w niewłaściwym miejscu – optymalnie jest mieścić się w “widocznym” limicie.
Co to Meta Description?
Meta Description (określany też słowami “Meta Opis”) jest opisem zawartości strony wyświetlanym w wyszukiwarce Google. Jest również elementem meta tagu HTML, który nie jest widoczny na samej stronie, ale wyświetla się w wynikach wyszukiwania wraz z tytułem strony.
Zawartość Meta Description nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak ja zawsze dodaje słowa kluczowe do opisu ze względu na ich pogrubienie.
Ile znaków powinien mieć Meta Description?
Meta Description powinien mieć maksymalną długość 150 znaków ze spacjami. Zazwyczaj zajmuje 2 linijki.
Jak dodać Meta Title oraz Meta Description w WordPress?
Meta Title oraz Meta Description możesz łatwo dodać w WordPress za pośrednictwem uznanej wtyczki Yoast SEO.
Szczególnie cenię podgląd widoczności tytułu i opisu – dzięki temu dokładnie wiem jak będzie wyświetlał się mój link w wynikach wyszukiwania.