5
(1)

W świecie SEO kluczowym wyzwaniem jest zrozumienie z kim konkurujesz i jak sprawić, żeby Twoja strona wyróżniała się na tle konkurencji – działania SEO rozpocznij od analizy konkurencji.

Poznanie tajemnic konkurencji poprzez umiejętną analizę – jej strategii, słów kluczowych, sekretów pozyskiwania ruchu – to niesamowita okazja do optymalizacji Twojej strony internetowej. 

Analiza konkurencji – kto jest Twoją konkurencją w Google?

Senuto to narzędzie do analizy SEO, idealnie nam się przysłuży podczas dokonywania analizy konkurencji. 

Najlepiej to po prostu sprawdź manualnie – poprzez wyszukiwarkę Google – kto może być Twoją konkurencją, a następnie przejdź do programu.

W Senuto możesz utworzyć projekt – dodać swoją stronę internetową, która będzie na bieżąco monitorowana

Podczas dodawania strony, zostanie ona przeskanowana, a Senuto przedstawi Ci listę potencjalnych konkurentów. Będziesz mógł wybrać 20 z nich i na bieżąco porównywać się z nimi na wybrane frazy kluczowe. 

Chcesz zdobyć szczyt wyszukiwarki Google? Zobacz mój kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!

Jak podejrzeć na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja?

Sprawdzenie konkurencji zawsze jest dla mnie niezwykłą kopalnią inspiracji.

W Senuto z łatwością możesz sprawdzić, jak wypadasz na tle konkurencji w zakresie wspólnych słów kluczowych. Dosłownie zobaczysz na jakiej pozycji w Google jesteś Ty, a na jakiej podany konkurent. Co więcej, zobaczysz, jaka podstrona pozycjonuje konkurenta na daną frazę.

Istnieje również możliwość zobaczenia pod jakimi słowami kluczowymi wyświetla się strona konkurenta, a moja nie. Oczywiście zobaczysz tutaj również średnią miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy.

Teraz wiesz na jakim polach konkurencji zyskują!

Jak konkurencji zdobyli wysoką pozycję w Google?

Znając wartościowe słowa kluczowe, teraz należy zadać pytanie “jak”. Jak konkurenci zdobyli tak wysoką pozycję w wyszukiwarce Google na te frazy kluczowe? Znamy już konkretną podstronę. 

I tutaj Senuto pozwoli nam zgłębić tajemnice konkurencji. Przejdź do zakładki Analiza SERP i wklej tutaj wybraną frazę kluczową.   

Widzimy tutaj całe TOP 20 w Google, konkretne podstrony z ich dokładną analizą pod względem długości tekstu, liczby nagłówków H1, H2, H3, długości tytułu, stosunek kodu HTML do tekstu widocznego dla użytkownika. Możemy również zobaczyć, jaki jest tytuł strony oraz nagłówek H1.

Teraz czas, żebyś Ty zoptymalizował swoją tak, żeby była lepsza!  

Oczywiście sprawa w przypadku SEO nie jest tak prosta – nie wystarczy tylko napisać lepszy tekst, czynników jest znacznie więcej. Ale możesz być pewny, że lepszy tekst tylko pomoże 🙂

Zjechałam niżej i zobaczyłam zachwycające dane statystyczne:

  • powiązane słowa kluczowe
  • semantyczne powiązania
  • pytania, które kierują użytkownika na te strony
  • grupy słów 

Kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!

Chcesz zdobyć szczyt wyszukiwarki Google? Zobacz mój kurs online SEO w Praktyce – Czas na Top!
Wyzwanie-SEO-Seria-Kurs-online

Potrzebujesz wsparcia w skonfigurowaniu nazwa.pl? Śmiało pisz!

Darmowy Newsletter o budowaniu marki osobistej online

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
.

Podsumowanie

 

Żeby sprawdzić słowa kluczowe u konkurencji, możesz skorzystać z narzędzi do analizy SEO. Wprowadzenie ich strony internetowej do takiego narzędzia pozwoli sprawdzić używane przez nich słowa kluczowe oraz ich pozycje w wynikach wyszukiwania. To pozwoli zrozumieć, na jakie frazy kluczowe stawiają oraz jakie słowa kluczowe mogą być wartościowe dla Twojej własnej strategii.

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, żeby pozostawić ocenę!

Średnia ocen: 5 / 5. Liczba ocen: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?