Wyzwanie-SEO-Dobór-Popularnych-Fraz-Kluczowych
5
(1)

Obecnie  Google wygląda zupełnie inaczej niż kiedyś. Kiedyś legendarnym szczytem Góry Midoriyama, wymarzonym miejscem wybranym stron internetowych było TOP 3 w wyszukiwarce Google

Dzisiaj linki do stron, w tradycyjnym tego pojmowaniu, coraz częściej spychane są niżej i niżej, czasem już na samej górze widzimy sekcje Wideo oraz Więcej Pytań. To dobrze, to okazja dla mnie i dla Ciebie. 

W tym wpisie dowiesz się:

W poprzednim wpisie z cyklu Wyzwanie SEO, opisałam dokładnie, jak zawalczyć o obecność w sekcji Więcej Pytań.

Wyzwanie-SEO-Więcej-Pytań

W tym wyzwaniu podjęłam się opracowania działań hybrydowych – zawalczę jednocześnie zarówno o sekcję Wideo, jak i Więcej Pytań. Moja strategia zakłada, że działania będą niczym ogień krzyżowy – poprzez YouTube oraz tego bloga, spróbuję zwiększyć skuteczność działań na obu obszarach. W tym wyzwaniu wybrałam frazę “Jak usunąć konto na IG“.

Czym jest fraza kluczowa long-tail?

Zanim przejdziemy do kolejnej części – wyjaśnię czym jest fraza kluczowa typu long-tail (nazywana również frazą z długim ogonem).

Fraza kluczowa tego typu jest bardziej szczegółowa, często jest wpisywana przez użytkowników szukających konkretnych informacji w wyszukiwarce Google.

Określa ona dokładniej, czego szuka użytkownik.  Może mieć również formę pytania.

Czy warto walczyć o SEO popularnych fraz kluczowych?

Odpowiedź na to pytania brzmi “to zależy”. To zależy od stopnia trudności danej frazy kluczowej, czyli jak dużą mamy konkurencję. Rokowania wobec takiej frazy mogą jednak nie być złe, gdy weźmiemy pod uwagę jej long-tailowe odmiany i obecną faworyzację Wideo w Google.

Tak się składa, że filmy na YouTube doskonale się pozycjonują, gdy dodamy w tytule, tagach oraz opisie filmu, pytanie, jakie wpisują użytkownicy w wyszukiwarce Google.

W tym wpisie pochylimy się nad sztuką odnajdywania trendujących fraz longtailowych o niskiej konkurencyjności

Krok 1: poszukaj popularnych fraz kluczowych - Senuto & vidIQ

Co ciekawe frazę kluczową “jak usunąć konto na ig”, znalazłam drogą prób i błędów – bawiąc się suwakiem Stopień powiązania słów w Senuto. Żeby poszukać ciekawych fraz kluczowych przejdź do Senuto, w Baza Słów Kluczowych & Pytania.

Krok 2: Jak ocenić trudność frazy kluczowej?

Czas ocenić, czy warto podjąć się walki o tę frazę kluczową – z pomocą przyjdzie mi wskaźnik z programu vidIQ – określający stosunek popularności do stopnia trudności danej frazy. 

Zasada jest prosta – jeżeli wskaźnik wynosi powyżej 50 (wskaźnik ulega zmianie na przestrzeni czasu) – oznacza to, że stosunek popularności do konkurencji na tę frazę jest na naszą korzyść – mamy szansę wybić się na YT w zakresie tej frazy.

Krok 3: Ok, czas zacząć szarpać tę frazę jak Reksio szynkę.

Rezultat wyzwania zostanie opisany w tej sekcji w październiku 2023.

Zaplanowane działania na następne 3 dni (29.07-01.08.2023):

  1. Blog “jak usunąć konto Instagram
  2. Blog “Czy Instagram może usunąć konto?
  • 1 short oraz jeden standardowy film na YouTube

Pierwsze review działań: 09.09.2023

Przede wszystkim – moją stronę oladabrowa.pl – idealnie można opisać słowami “Szewc w dziurawych butach chodzi.” Nie jest ani wypozycjonowana ani wcześniej o nią nie dbałam. Zła, zła SEO-mama. To tylko dodaje smaczku do mojego wyzwania.

Cuda SEO się zdarzają, ale raczej nie są przypadkowe – wprowadzę w grę świadomy marketing – wyróżniającą się miniaturę.

Deadline na stworzenie wszystkich materiałów do tej frazy to: 01.08.2023

Instagram-Jak-wykasować-konto-1920-1080-2
Jak-usunąć-konto-IG

Podsumowanie

Fraza kluczowa typu long-tail, nazywana również frazą z długim ogonem, jest bardziej szczegółowa oraz składa się z większej liczby słów niż krótka fraza kluczowa. Doskonale precyzuje zamiary użytkownika, często jest stosowana przez użytkowników szukających konkretnych informacji w wyszukiwarce Google. Może mieć również formę pytania.

Stopień trudności frazy kluczowej można określić jako miarę konkurencyjności i trudności osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego dla danej frazy kluczowej.

Wskaźnik stopnia trudności frazy kluczowej jest często widoczny w narzędziach do wyszukiwania słów kluczowych, jak:

  • Senuto
  • Ahrefs
  • Planer Słów Kluczowych Google Ads

Stopień trudności frazy kluczowej ocenia się w skali trzystopniowej – niski, średni, wysoki.

Zobacz praktyczny kurs SEO Krok po kroku

Kurs on-line “SEO w Praktyce: Czas na Top!“. Chciałbyś zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak wypromować swoją ofertę? Zobacz kurs praktycznymi wskazówkami SEO krok po kroku.

Dowiedz się, między innymi, jak: 

  • dobrać frazy kluczowe
  • zoptymalizować swoją stronę internetową
  • pisać blogi idealne dla użytkowników, jak i Google
  • tworzyć link-building

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, żeby pozostawić ocenę!

Średnia ocen: 5 / 5. Liczba ocen: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?