Wyzwanie SEO: czy moja strona nie interesuje ludzi?!

Szukamy sposobów, by nasza witryna była widoczna dla potencjalnych użytkowników, czasem jednak mimo wysiłków, ruch na stronie nie wzrasta, liczba zakupów nie jest duża, a my nie rozumiemy sytuacji.
Musimy wtedy zmierzyć się z pytaniem o przyczynę takiego stanu rzeczy. Czy moja strona interesuje użytkowników? Czy blogi realizują misję zachęcania do zobaczenia moich produktów?
Nic się nie martw, pokażę Ci teraz jak:
Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem. Carl Gustav Jung
Jak generować ruch na mojej stronie internetowej?
Pozycjonując moją stronę oladabrowa.pl, skupiłam się na dotarciu do użytkowników wykazujących intencję zakupową oraz intencję poszukiwania informacji.
Żeby w ogóle mówić o zamierających ruchu między podstroną A, a B, należy zacząć od kwestii, co zrobić, żeby ten ruch w ogóle się pojawił.
Dostarczanie wystarczających informacji na zadane przez użytkownika pytanie wiąże się jednak z pewnym ryzykiem – wygenerowania ruchu, który donikąd dalej nie doprowadzi – dosłownie, bo użytkownik nie wykaże dalszego zainteresowania moją stroną, ani tym samym zakupem. Oczywiście nie wszystkie frazy muszą prowadzić do konwersji – część z nich może generować zwykły ruch i być elementem zdobywania popularności przez Twoją stronę.
W takiej sytuacji musimy zacząć optymalizację – budować strategie, dzięki którym zainteresujemy ludzi naszą stroną poprzez umiejętne dodawania tzw. CTA – czyli wezwań do dalszego działania.
Jak jednak sprawdzić, które podstrony nie budują zaangażowania użytkowników? Można to łatwo sprawdzić w Google Analytics poprzez analizę Współczynnika Odrzuceń – Bounce Rate!
Zobacz, jak znaleźć frazy kluczowe wyszukiwane przez użytkowników z intencją informacyjną:
Wyzwanie SEO: czy warto iść w popularne frazy kluczowe?
Jak sprawdzić na których podstronach zamiera ruch?
Jednym ze wskaźników, dzięki którym możemy sprawdzić, jakie pierwsze wrażenie wywiera Twoja strona na użytkowniku jest Bounce Rate – czyli wskaźnik odrzuceń. Zobacz co to Bounce Rate, a także jak sprawdzić jego poziom w Google Analytics.
Co to Bounce Rate?
Bounce Rate, czyli współczynnik odrzuceń to wskaźnik pokazujący % użytkowników:
- którzy spędzili na naszej stronie mniej niż 10 sekund
- miało 0 interakcji z naszą stroną – nie kliknęło w żaden link wewnętrzny
- było tylko na 1 podstronie.
Jak analizować współczynnik odrzuceń w Google Analytics?
Jeżeli współczynnik odrzuceń będzie wysoki w zakresie konkretnej podstrony, czas na jej optymalizację. Sprawdź, czy podstrona zachęca do podejmowania kolejnych kroków na Twojej stronie.
Na mojej stronie obecnie wskaźnik odrzuceń jest wysoki. Czas na opracowanie i przetestowanie różnych strategii zachęcających użytkowników do dalszej eksploracji strony (dodam tzw. CTA, czyli wezwania do działania) -> dodanie zachęt do czytania kolejnych blogów i/lub przejścia do sklepu.
Jakie mogą być przyczyny wysokiego Bounce Rate?
Wysoki Bounce Rate oznacza, że użytkownicy opuszczają stronę bez wykonania żadnych dodatkowych akcji – nie kliknęli w żaden kolejny link lub błyskawicznie opuścili stronę.
Istnieje wiele potencjalnych przyczyn wysokiego bounce rate, oto niektóre z najczęstszych:
- strona wolno się ładuje
- strona wywiera niezachęcające pierwsze wrażenie
- treści na stronie nie spełniają oczekiwań użytkownika
- strona nie jest zoptymalizowana pod urządzenie użytkownika
- brak odpowiednich CTA – brak wyraźnych zachęt do podjęcia akcji, takich jak przyciski lub linki
- przez błędy techniczne na stronie
Jak wdrożyć strategie zachęcające do dalszej eksploracji Twojej strony?
Obecnie testuję strategie zachęcające do przeczytania kolejnego artykułu – powiązanego tematycznie ze stroną na którą wszedł użytkownik.
Pokazuję również mój produkt wirtualny, który może być interesujący oraz wartościowy dla użytkownika wchodzącego na stronę.
Pro-Tip: dodawaj linki otwierające się w nowej karcie, wtedy często wydłuża się czas spędzony na stronie przez użytkownika!
Podsumowanie
Bounce Rate, czyli współczynnik odrzuceń to wskaźnik pokazujący procent użytkowników:
- którzy spędzili na naszej stronie mniej niż 10 sekund
- miało 0 interakcji z naszą stroną – nie kliknęło w żaden link wewnętrzny
- było tylko na 1 podstronie.
Wysoki Bounce Rate oznacza, że użytkownicy opuszczają stronę bez wykonania żadnych dodatkowych akcji – nie kliknęli w żaden kolejny link lub błyskawicznie opuścili stronę.
Istnieje wiele potencjalnych przyczyn wysokiego Bounce Rate, oto niektóre z najczęstszych:
- strona wolno się ładuje
- strona wywiera niezachęcające pierwsze wrażenie
- treści na stronie nie spełniają oczekiwań użytkownika
- strona nie jest zoptymalizowana pod urządzenie użytkownika
- brak odpowiednich CTA – brak wyraźnych zachęt do podjęcia akcji, takich jak przyciski lub linki
- przez błędy techniczne na stronie
Zobacz praktyczny kurs SEO Krok po kroku
Kurs on-line “SEO w Praktyce: Czas na Top!“. Chciałbyś zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak wypromować swoją ofertę? Zobacz kurs praktycznymi wskazówkami SEO krok po kroku.
Dowiedz się, między innymi, jak:
- dobrać frazy kluczowe
- zoptymalizować swoją stronę internetową
- pisać blogi idealne dla użytkowników, jak i Google
- tworzyć link-building
Czy ten artykuł był przydatny?
Kliknij na gwiazdkę, żeby pozostawić ocenę!
Średnia ocen: 5 / 5. Liczba ocen: 1
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
